«Ти
ніколи не питав себе, звідки беруться мрії?
Глянь навколо – ось звідки!»
Жорж
Мольєс, кінорежисер

Час…Скільки
існує людство, стільки є і він сам…Чи, може, дано йому було швидше панувати?
Чи, навпаки, свій відлік він розпочав із того моменту, коли всі механізми у
природі вже були налагоджені і почали діяти? Суперечки стосовно виникнення та
існування часу не припиняються і сьогодні, а з розвитком новітніх технологій
з'являтимуться все нові й нові версії його взаємодії із сукупністю предметів,
явищ та процесів, що разом складають суще, тобто буття…
Проблема часу уже довго не дає спокою не лише
дослідникам, але й письменникам, художникам та режисерам. Чергова робота
американського сценариста, засновника «Світового фонду кіно» Мартіна Скорсезе (батьки були вихідцями
з острова Сицилії (Італія), «Хранитель
часу» розповідає історію про хлопчика-сироту Хюго Кабре (Аса Баттерфілд), який живе на паризькому вокзалі,
харчується краденими булочками й молоком, а у вільний час лагодить механізми та
дивиться на життя вокзалу крізь призму годинників, що невпинно відстукують
стрілками секунди та зустрічають потяги з інших міст чи країн. На місце
постійного руху та гулу поїздів він потрапив одразу після того, як пожежа
забрала його батька (Джуд Лоу).
Разом з ним вони лагодили автоматон –
металевий пристрій у вигляді людини, який за допомогою годинникового механізму
може писати, ходити і навіть танцювати, але все, чого йому не вистачає – це
ключа, який має підійти до щілини у формі серця, що розміщена на чудернацькому
винаході. П'яний та неохайний дядько Пол повідомляє хлопчику про трагедію та
кричить, щоб той хутко збирав речі, а про школу й взагалі щоб забув, бо на
вокзалі не до неї буде. От і довелося Хюго, у самотності, брудному одязі лагодити
годинники та інші механізми, а також – здійснювати їхню з батьком мрію – приводити в дію
автоматон. Хочемо зазначити і те, що Париж
початку 30-х років ХХ століття – це те місто, яке стрімко розвиває свою
індустріалізацію, тому у фільмі воно аж ніяк не є символом кохання, а,
засніжений і темний, з тисячами вогнів будинків та автомобілів, втілює
невпинний рух і відчуття загубленості – чи не в тому ж таки часі?


У фільмі чітко простежується ієрархія героїв.
Головними є Хюго Кабре, який втілився у роль палкого авантюриста та зумів
вникнути у сутність персонажа, його погляди глибокі та повні довіри, а гра – природна та
прониклива; Ізабель, яка понад усе на світі любить читати книги і ніколи не
дивилася фільмів, бо сам Мольєс казав, що то – моветон, але, наївна та щира, зуміє віднайти свою
пригоду, не боятиметься вскочити у халепу (бо яка ж без неї пригода) та стати
для Хюго вірною подругою, а він для неї – ще одним персонажем її життєвої
історії, яку вона старанно веде у своєму щоденнику. Серйозним, виваженим і
досвідченим постає перед нами й Мольєс, такою ж є і його дружина Жанна, яка ще й здатна захоплювати
таємничістю і добротою. Мінорними персонажами у фільмі є станційний інспектор,
який упродовж кінокартини полює на Хюго, а вкінці рятує його від наїзду потяга, і привітна
квіткарка Візетт, букети якої, мабуть,
становлять єдиний клаптик різнобарвності на сірому та запорошеному вокзалі і до
якої намагається підбивати клинки на перший погляд недоброзичливий інспектор.
Найважливіша риса фільму – це зйомка у 3D форматі, а відтак – плавність переходу кадрів і планів, яка створює спокійну атмосферу сприйняття сюжету, характерів героїв та поступовий рух. Мартін Скорсезе вперше працював із тривимірністю простору, з приводу чого зауважив: «Я виявив, що технологія 3D надзвичайно цікава, оскільки актори виглядають більш емоційно щирими. Їхній найменший рух, їхній найменший намір відтворюється максимально точно». Натяки на те, що наскрізною темою є час, демонструє частий показ годинників і механізмів, за допомогою яких вони функціонують. У «Хранителі часу» наявні і справжні – чорно-білі чи розмальовані кадри з фільмів одного із засновників світового кінематографа Жоржа Мольєса, зокрема «Подорожі на Місяць».

Світова прем’єра відбулась у США 23 листопада 2011
року. Фільм став володарем премії «Золотий глобус» за кращу режисерську роботу,
яка була вручена Мартіну Скорсезе. Був номінований на 11 премій «Оскара», у тому числі за найкращий фільм і найкращу режисерську
роботу, що зробило його найбільш номінованим фільмом року. З них отримав п'ять:
«Найкраща операторська робота», «Найкращі візуальні ефекти», «Найкраща робота
художника-постановника», «Найкращий звук», «Найкращий звуковий монтаж».
Важливим моментом у фільмі є не лише
художня, а й виховна сторона. Його сюжет вчить при будь-яких обставинах не
здаватися і втілювати бажане у реальність, яким би дивним і незрозумілим воно не здавалося для інших. Слова «Усе має
мету, навіть механізм…Утрачаєш свою мету – наче ламаєшся», - мабуть, є основним кредо фільму.
Юлія Девда
Цікаво - не знав про цей фільм ... спробую сьогодні переглянути - дякую
ВідповістиВидалитиЗвісно, він без гострих поворотів, але з філософським змістом))
ВідповістиВидалитиЩойно додивися - дуже сподобався ! Чудовий настрій ... мені цим трошки "Амелі" нагадав
Видалити"Амелі" мені зовсім не сподобався, я лише до половини додивилася - далі стало нецікаво...)
Видалити