Сторінки

вівторок, 28 липня 2015 р.

«Інсургент»: випробування буремної тривають…


Можна витягти зречення із дівчини,
але не можна витягти дівчину з нього
Із фільму «Інсургент»

Часто буває так, що тобі вкотре доводиться докладати зусиль, аби довести свої здобутки, вправність чи віру: довести друзям і ворогам, рідним і навіть незнайомим. Інколи кілька разів поспіль. Тоді, часто втомлено і з відчаєм у голосі, проте із сумнівами і деякою надією ти ставиш запитання: для чого і для кого? Передовсім - аби не похитнутися морально, перш за все - для самого себе, аби зрозуміти, що чогось у цьому житті ти таки вартий…

Долати внутрішні сумніви, проходити кола жорстокості і боротися з потужним угрупованням, яке полює на інакодумців, мусить і головна героїня фільму «Інсургент» Беатріс Праєр – Тріс, як її називають (Шейлін Вудлі). Разом із коханим Тобіасом (Тео Джеймс), братом Калебом (Ансель Елгорт) та підступним товаришем Пітером (Майлз Теллер), які перейшли у фракцію «Зречення», вона тимчасово перебуває у дружелюбів, серед яких прийнято бути ввічливим: щодня вітатися і бажати одне одному щастя. Звісно, четвірці не завжди до вподоби занадта любязність та награне щастя, однак вони стараються не видавати себе бурхливою поведінкою, хоча і жителям дружнього притулку і так відомо, що ці відчайдухи тут ненадовго…

Так і стається. Після чергового зауваження від керуючої «Дружелюбністю» про бійку, яку Тріс і Пітер вчинили у їдальні, до табору приїжджає загін бійців від Жанін (Кейт Вінслет), яка продовжує гнатися за не такими, як усі, особливо за Тріс, яка ще в першій частині трилогії – «Дивергенті», продемонструвала силу і міць під час влаштованих випробувань. Але для Жанін цього, звісно, мало, тому вона знову організовує гонку за дівчиною. І таки досягає свого: безстрашну Беатріс під’єднують до дротів зі струмом і знову випробовують, аби вбити остаточно. Цього разу завдання, здавалося б, непосильне, оскільки вона має показати, що за характером, силою і волею належить до усіх чотирьох фракцій поділеного суспільства: «Ерудиція», «Дружелюбність», «Щирість» та «Безстрашність». Їй це вдається. Однак дівчина розуміє, що її зрадили: Пітер і Калеб вже працюють на Жанін, дивлячись на страждання дівчини під час її катувань. Тобіаса ж тим часом арештували. Однак несподівано все стається навиворіт: Пітер з Калебом допомагають Тріс залишитися живою, а Тобіас відчеплює від неї кабелі. Мовляв, усе, проте залишилось таємне послання жителям модерного Чикаго, яке Тріс відвойовує у Жанін.

Під час фільму бачимо і перехідні моменти, які дозволяють глибше осягнути суть того, що діється, а також стають доповненням до не надто виразного сценарного плану стрічки. З’являється і матір Тобіаса, і суд, під час якого Тріс зізнається у вбивстві Вілла, однак скоїла його зовсім того не бажаючи, і спогади дівчини про батьків, і кошмари, які навідуються до неї мало не щоночі…Здавалося б, дві години фільму пробігли перед очима швидко. Так, гра акторів – з дотриманням образу, монтаж також не з останніх. Однак у самій кінокартині не прослідковується чіткої сюжетної лінії – з інтригами та поворотами, які режисери і сценаристи динамічно використали у попередній частині – «Дивергенті». Фільм просякнутий зовнішньою сірістю та млявістю, яку помічаємо як у самих подіях, так і кольорах, які хоч і гармонійно поєднані, але гнітючі. Повторюється і сама тема – Тріс змагається із внутрішніми сумнівами та бореться проти Жанін. Звісно ж, активно використали графіку, сповна показавши постапокаліптичне Чикаго. Але чи вистачить розробникам дизайну фантазії на ще один-два фільми? І чи не стане розчаруванням остання частина трилогії? Сподіваємося, що ні, бо ж авторка – письменниця Вероніка Рот, чомусь то поділила третю частину на два масштабні розділи.

На великі екрани постапокаліптичний екшн «Інсургент» вийшов у березні 2015 року. Фільм відзняв режисер Роберт Швентке. Після прем’єри стрічка отримала змішані відгуки: то 7.0 з 10 (IMDb), то 5 з 10 (Rotten Tomatoes), то 43 з 100 балів (Metacritic).Залишається сподіватися, що не розчарує «Аллегіант», який в кінотеатрах планують показати вже у березні 2016 року.

Юлія Девда


Немає коментарів:

Дописати коментар