Є ще один вид голоду:
голод за дотиками, бажаннями, жагою…
Адель («День праці»)
Серед гущі як будніх днів, так і вихідних, запланованих подій чи спонтанних рішень, сімейних або професійних відносин , в окремі моменти життя на нас чатує ворог, що здатен не лише затягнути у глибоку депресію, яка може призвести до ліні й апатії, а й насильно змусить втратити вміння бачити сенс чи шукати натхнення у тому, що навколо, тому, що донедавна робило по-справжньому щасливим. Його причини можуть бути різноманітними: тебе або покидає ще вчора вірна і готова в будь-який момент прийти на допомогу кохана людина, яка чи то назавжди відходить, чи просто знаходить когось іншого; через забаганку когось із робочого колективу, швидше за все, того, хто відчув конкуренцію, тебе звільняють з роботи, місце на якій ти виборював з останніх сил та ні на мить не припиняв мріяти про виняткову нагоду поєднувати корисне з приємним, виконуючи улюблену справу; або ти сам впускаєш його у свій внутрішній світ, а він зсередини починає клаптик за клаптиком руйнувати твою сутність…
Самотність, мабуть, одне
із найбільш небажаних відчуттів і станів людської свідомості та душі, але разом
із тим річ, яка, мабуть, дається нам неспроста. Можливо, для переоцінки власного
життя, віднаходження виходу зі складного становища чи усвідомлення того, яким
для нас дорогим може бути те, що ми втрачаємо, але ще здатні повернути. Із тим,
що її слід трактувати двояко, погоджується й ізраїльський романіст Амос Оз,
який вважає: «Самотність - це як удар
важкого молота: скло воно розіб'є вщент, але сталь загартує». Отож, чи
перепона це, чи ще одне випробування, яке варто долати та виносити з нього
гідний для себе урок?


Френк знайомиться зі ще одним хлопчиком –
хворим сусідом Беррі, за яким
приглянути Адель просить його мати Евелін (Брук Сміт). Розчулюють моменти,
коли хлопчик щиро радіє грі у бейсбол, хоча виконує у ній лише роль
спостерігача, та докладає важких зусиль, щоб вимовити навіть найкоротші слова.
При матері, яка зайшла, щоб його забрати, не виходить у нього сказати і про те,
що Френк є злочинцем, оскільки Беррі впізнав його на фотороботі, який вкотре
показали по телевізору. Схвильований, він мало не кричить від такої новини, за
що дістає ляпаса від Евелін, вчинок якої вселяє у глядачів ненависть до жінки.

Вже майже готова переїхати до Канади,
взявши велику суму грошей у банку готівкою та зібравши речі, Адель знову почувається невпевнено, хоча Френку
зізнається: поїхати з цієї в’язниці вона мріє все життя і саме свобода – це головне
її прагнення. Але чи буде він із нею навіть тоді, коли вона не зможе подарувати
йому дитину? Адель розповідає чоловікові, що після народження Генрі її тіло
почало не слухатися: вона тричі вагітніла від Джеральда, але втрачала плід, не
виносивши його навіть кілька місяців. Надію подарувала четверта спроба: про
вагітність пара не розповідала нікому, а під час пологів відчувала радість, та
недовгу, оскільки малюк народився мертвим. Після таких ударів Адель зрозуміла,
що ця тема назавжди закрита в її житті. Та й Френк потерпів зраду: будучи
молодим та повернувшись з війни у В'єтнамі до дівчини, яка народила сина,
згодом він дізнається, що не є його батьком. Почувши цю новину, він штовхає дружину
до металевої батареї. Удар виявився смертельним. Поки Френк усвідомив, що жінка
нежива, у ванній втопився її малюк…
Ось-ось сім'я намагається виїздити з
будинку, як приїжджає поліція. Френка арештовують, після суду на нього чекає довгий
тюремний термін, тоді як Адель з сином марно
оббивають пороги судів, щоб довести: засуджений не заподіяв їм жодної шкоди…Проходять
роки, у Генрі з'являється дівчина, згодом – сім'я, а також свій бізнес: він відкриває
невеличку пекарню. Адель же чекає Френка
із тюрми, а після того, як його випустили, пара знову живе разом.

Кінокартина не перенасичена різкими
поворотами, динамічними лініями сюжету, навпаки, її характер можна описати, у
певній мірі, парадоксальним словосполученням «спокійна заінтригованість», хоча асоціювати його із скудністю також
не потрібно. Звісно, плавний перехід кадрів і планів, вміло відзняті крупні
плани, вдало вплетені ретроспективні моменти, які відкривають юність Френка,
ніяк не можна віднести до гострих елементів фільму, але саме вони відкривають
його сенс. Невід'ємною у цьому є і гра акторів: на знімальному майданчику вони втілилися
у ролі, цим самим підтвердивши як свої таланти, так і підкресливши суть фільму,
яка полягає у таких словах: що би життя не відбирало у нас, воно здатне і
давати. У фільмі жінці, яка була на межі цілковитого відлюдництва, випадає
чудова можливість відчути себе потрібною та, зрештою ж, бажаною, нехай і зі
злочинцем, в якому також існують людські якості, і для якого людська вартість
не вимірюється матеріальними основами, а духовними. У 2014 році фільм номінували на «Золотий
глобус» за кращу жіночу роль у драмі. Режим доступу до трейлера й фільму на: http://kinogo.net/4836-den-truda-2014.html
Юлія Девда
Немає коментарів:
Дописати коментар