Яскравим прикладом видання,
яке має дотик до мистецтва, є інтернет-журнал «ARTarea» (http://artareaua.com/) . Незважаючи на те, що функціонує він лише більше ніж
півроку, проте вже має своє коло читачів, створює свою тематичну та колективну
атмосферу. Для того, щоб пізнати роботу інтернет-ресурсу зсередини, ми поспілкувалися
із його журналістами – студентками
третього курсу факультету журналістики Оксаною Бабенко та Катериною
Вороновою, які розповіли про ідею створення видання, її втілення та перспективи
розвитку журналу.
Про задум і втілення
Ідея заснувати сайт виникла не спонтанно. Ще на першому курсі дівчата та їх
колеги виношували створення ЗМІ, який стосувався би мистецької культури. Допомогла
їм у цьому громадська організація «Creat», з якою автори співпрацювали ще до запуску
видання. Саме її керівник - Михайло Думанський, ініцював створення такого інтернет-журналу,
давши йому назву «ARTarea», що дослівно означає «територія
мистецтва». Проте втілити ідею вдалося аж через рік, оскільки для цього
потрібно було створити сайт. Його розробкою зайнявся Антон Салюк – журналіст із
Дніпропетровська.
Про колектив
і роботу
Як кажуть співрозмовниці, штат є відносно невеликим, але він
постійно розширюється. Роботу автори організовують через соціальні мережі та
електронну пошту «ARTarea» (artareaua@gmail.com) , куди автори надсилають свої матеріали. За їх словами, на сайт
можуть дописувати всі охочі, постійний колектив сприяє співпраці (щоправда, поки
що вона є безкоштовною, на ентузіазмі). «Збільшити
кількість працівників зараз необхідно, оскільки рубрик є достатньо. Нам пишуть
з різних областей України. Ми раді публікувати матеріали усіх тих, хто шаленіє
від мистецтва, має у голові креативні думки, якими готовий поділитися зі світом»,
- запевняють вони.
Про контент
Наповнення видання «ARTarea»
по-мистецькому різноманітне. Відвідувач знайде тут більше десяти рубрик, які стосуються архітектури,
фотографії, книг, музики, кіно, моди, природи, захоплюючих подорожей, дизайну
та багато іншого. Не оминають увагою авори людей творчих, зокрема молодих
митців, які мають цікаве мистецьке хобі чи фах. Герої розповідей та інтерв'ю прагнуть
донести людям свої погляди на улюблене заняття крізь призму мистецького бачення.
Сайт висвітлює і культурні події у житті Львова. Найцікавіші публікації відвідувач бачить у рубриці «топ». «Ми вирішили не розпорошуватися на політику
чи суспільство, а писати про мистецтво і пропагувати його серед молоді, хоча розрахований журнал і на людей старшого віку. До
створення долучилися не лише ми з Катею, а й наші однокурсники: Дарина
Мельничук, Ганна Мартищук, Олена Литвинова, Уляна Матвіїшин, ну і ти час від
часу дописуєш», - кажуть дівчата.
Про перспективи розвитку
Працівники
сайту мріють виграти грант, який дозволив би їм розкрутити видання, зокрема,
його рекламу, чим збільшити свою аудиторію (поки вона невелика, десь 20-30
переглядів за день, можливо, через те, що тематика мистецька і кожному її не
зрозуміти). Розширити планують і штат працівників, щоб сайт повніше висвітлював
мистецьке життя не лише Львова, а й усієї країни. Робити хочуть і мистецькі
розслідування, хоча теми ще не відкривають, мовляв, це секрет.
Поки інтернет-видання «ARTarea» напрацьовує тематичну базу та націлене на збільшення
аудиторії, воно вже має шанс стати гідним того, щоб представляти розвиток мистецтва
та заглиблюватися у нього по-справжньому, без пафосу та ілюзій, із креативністю
та бажанням.
Юлія Девда
Немає коментарів:
Дописати коментар